Apa és én

About my world

About my world

2022.02.13.

2022. február 13. - Eager

Apa halála óta az egyik legnehezebb napomon vagyok túl. Éppen 10 hónapja ment el, de ekkora űrt azóta még nem éreztem.

Sokan felesleges formalitásnak tartják a házasságot, pedig nem az. És az esküvő az a nap, amikor megígérjük egymásnak, kitartunk egymás mellett jóban és rosszban, betegségben és egészségben, holtodiglan és holtomiglan. Mi ezt tettük. Pedig akadt jó és akadt rossz is bőven  közös életünkben. Többet éltünk együtt, mint önállóan. 

Sajnos én húztam a rövidebb szálat, én temettem el apát. Azzal, hogy hagyott szabadon élni, nem telepedett rám, most még sokkal jobban szeretem, tisztelem. Velem van minden percben, beszélek hozzá. Teste eltűnt az életemből,  de a csodálatos lelke itt van velem.

Nem akarok új kapcsolatot, senki sem pótolhatná. És valójában itt van most is velem.

3 kisállatom enyhíti  fizikai magányérzetemet, lélekben pedig nem vagyok magányos. Lányom távol, fiam még távolabb, nem is beszélünk.

Mikor repülőn utaztunk, azt kívántam, zuhanjon le a gép velünk, így egyszerre vonultunk volna ki az életből. Nem lettünk Philemon és Baucis, kegyetlen az élet, csak elvesz, és egy ilyen "kis" kérést sem teljesít. Esténként úgy érzem, a szívem üzeni, hamarosan én is elmegyek. Furcsa, kellemetlen érzés, minden ok nélküli. Majd elválik.

Akármeddig is leszek még ezen a sárgolyón, Ő addig élni fog velem, az emlékezetemmel, bennem.

 

11.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://aboutmyworld.blog.hu/api/trackback/id/tr4717461322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Prédikátor2 2022.02.13. 09:36:41

Ez a fotó még az esküvői képeteken is túltesz. Örök megőrizte a boldogságotokat. Egy szép, fiatal pár, akik már együtt ismerkednek a világgal. Gondolj, mindig erre a képre és a közös életetek legszebb pillanataira, ha fáj a szíved és szomorú vagy!

Eager 2022.02.13. 17:37:20

@Prédikátor2: Nekem egyik kedvenc képem. Már apa életében is elől volt, keretben. Ezek voltunk mi, akkor és ott.

Prédikátor2 2022.02.14. 14:28:21

Ezt is megértem! - nem kellett heteket várnom a reagálásodra a kommentjeimre. Köszi! Kezdesz magadra találni. Ezt abból is látom, hogy a figyelmed hatósugara fokozatosan tágul. Előtte a fájdalmadon kívül nem létezett senki és semmi... Újra írod az életed, és miért rontanál rajta, ha minimum elviselhetővé teheted. El kell fogadnunk, aminek volt eleje, annak van vége és ez is az élet része.

Eager 2022.02.15. 07:30:43

@Prédikátor2: Hidd el, néha csak azt várom, ágyba kerüljek. Nem panaszként mondom, de alaposan kifáradok estére. Ha csak a napi 5 egészségügyi lemenetelt számítom a 6. emeletről, már az is sok. És jó időben egy órát is lent vagyunk. És mikor Medit "ágyba dugom", jönnek a macskáim. Jól van ez így, sok jó dolgot kaptam. Ugyanakkor veszítettem is, mert pl a telefonnal töltött időm kb a tizedére csökkent. Nincsenek már órás beszélgetések, de sok rövid hívás is elmarad. Ami az emberekkel kialakított kapcsolatomat rontja. Remélem Medi hamarosan felnő (már betöltötte az 5. hónapot) és normalizálódik az életem. Mert most sem az.

Eager 2022.02.15. 07:32:05

@Eager: Természetesen alapvetően pozitívak az életemet érintő változások, de egy jó dolog is lehet fárasztó.

Prédikátor2 2022.02.15. 15:05:52

Nincs lift a házban? A fáradtsággal én is így vagyok pedig állataim sincsenek. Minden percem be van táblázva, mert nagyon hamar elfáradok. Amikor a hátam majd be szakad, pihenésképp netezem. Most a kert adja a legtöbb munkát, a házban a tavaszi nagytakarítást el sem kezdtem. Télen kevesebb a munka. A társasági kapcsolatokról jó ideje lemondtam. Nem az időhiány miatt. Mindenki a saját problémájával van elfoglalva és valójában senkit nem érdekel a másik. Udvariasság, közhelyek... megvagyok nélküle.

Eager 2022.02.16. 11:17:36

@Prédikátor2: De van lift, csak azzal együtt a napi 5x felöltözés és vetkőzés, a lent létek, melyek van, hogy egy órát is tartanak, a játékok, ha nincs partner, és a játék a lakásban. No meg a tanulás. Mert abból van bőven. Némi saját program és kész, kinyúltam. Mediesíteni akarom az előszobát, a konyhát és a folyosót. Ehhez el kell minden rághatót, szétszedhetőt, veszélyest pakolni. A kicsi lakásban, amely már így is fullos volt. Már szereltem fel polcot a fürdőszobába, mert eddig minden a földön volt. A macskák rá se bagóztak, de a kutya az nem hagy ki semmit. És nem találom a gyerekajtó szerelékét, pedig kellene, mert a kisszoba az véglegesen Medimentes lesz. Ennyi jár a cicáknak! Már mindenütt kerestem. Lövésem sincs, hol lehet. reménykedem, egyszer csak ott lesz valahol. A tudatos keresést befejeztem. A végén még kénytelen leszek új gyerekajtót venni a hülyeségem miatt.
A függönyt - ami már macskabiztos spagettifüggöny volt, Coco meg Medi egy pillanat alatt leszedte, levágtam, visszaraktam. Most reménykedem. Utálom a csupasz ablakokat.
Ma délelőtt bordacsontot kerestem, de semelyik hentesnél nem kaptam. meg WC-papír tartót, az sem maradhat a régi. El sem tudod képzelni, micsoda feladat ez.
Pl az íróasztalom háta mögött, a falnál van egy hatalmas hosszabító, amiből abgépem, a nyomtató, a kishangfalak, a lámpám és még ki tudja mi kapja az áramot. Ezt is fel kell raknom az íróasztalra. mert a kisördög elrágja. Ahogyan az állólámpa madzagját is elrágta. Hogy nem vágta agyon az áram???? Egy becsületes listám van, amiből még igen kevés van kipipálva, hogy Medi kijöhessen a szobából. És minden művelet takarítással is jár. Mert nálunk akkora por van!!!!! Mint homok a Szaharában. És akkor meg sem kérdezem, kellett nekem kiskutya?????

Eager 2022.02.16. 11:20:14

@Eager: Kellett. Imádom a kisördögöt.

Prédikátor2 2022.02.16. 17:21:34

Ne haragudj, de végig nevettem a leírásodat, magam elé képzeltem, hogy a feje tetejére állítja a lakásodat. Persze ez csak kívülről nézve vicces. Dráma és az idegek harca, aki átéli. Én a fáraóhangyákkal vívok élet-halál harcot. A lakásom egy nagy hangyaboly, a tiéd pedig nemsokára kutyalak lesz. Nem kérdés, hogy falkavezér lesz és vigyázzba fogsz állni a cicákkal együtt. Minek a bordacsont? A kutyának nem jó a csont, vagy rosszul tudom? Vagy a fogai miatt kell? Vehettél volna karajcsontot is. Medi rákapott a 230 voltra? Hát, nem irigyellek. Vannak kutyusok, akik nem maradnak meg a lakásban és ha bent tartják, nem marad meg a lakás. Remélem, Medike nem ilyen. Kitartást!

Prédikátor2 2022.02.16. 17:23:25

Most épp 19-en követnek, szerintem jól szórakoznak.

Eager 2022.02.17. 18:49:30

@Prédikátor2: Medi egy tüneményes kiskutya. Élénk, okos(???) és nem tud a fenekén maradni, ha csak ki nem futotta a lelkét is a futtatóban. Írtam, én szoktam a partnere lenni, de mostanság akad korabeli kutya is. Két délután egy 6 hónapos tacsi volt a társa, no miután hazaértünk volt kinyúlás. Sajnos nem szívesen viszem be egyedül, mert gondolom a foga miatt - most váltja őket - összeszedi a fadarabokat és inkább azokat rágcsálja. Ezért kellett a csont is. A gömbcsontot csak nézte szegény, mert nagyon nagy volt hozzá képest, a borda jó volna, de lejártam a lábamat és nem kaptam. Kell neki olyan rágcsa még (remélem), amit nem eszik meg rágás közben, erre kellene a csont. Adtam neki Denta-akármit, hát azt is pillanatok alatt benyelte. Éhes is a lelkem, mert még nem álltunk vissza teljesen a száraz kajára, a 3 helyett jó ha 2 adagot eszik naponta. Egyébként mindenevő, még az áram sem árt neki - úgy tűnik - ezért olyan nagy gond a többi helység kutyásítása.
És miután nem lelem azokat a fránya alkatrészeit a most fent lévő biztonsági gyermek és kutyazárnak, rendeltem egy újat, nem olcsón. Így mulat egy magyar nyugdíjas a 13. havi - júdáspénze kárára. Jelentem, ahelyett, hogy visszaküldtem volna, Medire költöttem az egészet. Ha nem mondhatod el senkinek, elmondhatod mindenkinek. Ezt tettem. Megyek, mert következik a nap fénye, az altatódal. Szegény Medi a 300-szoros hallásával a Lencsi lánykát hallgatja szerénységem előadásában!!!!! Ez a röhejes. De szereti.

Eager 2022.02.17. 18:53:03

@Eager: A megrendelt kutyazár az egy kis ajtó az ajtóban, és nem tudja (???) a kutya kinyitni!!!!

Eager 2022.02.17. 18:54:27

@Eager: Létezik olyan is, amin van macskaajtó, először nagyon megörültem neki, de rájöttem, ha a macskák átférnek, Medi is átfér. A hét vicce volt. :D

Prédikátor2 2022.02.18. 14:37:49

Ámulva olvaslak, hogy mennyire odavagy az állataidért, és mennyi mindent megteszel értük. Per pillanat 27-en követnek.
Ahol lakom, ott is nagy az állatkultusz. A mindenféle baromfit tartanak, azokat megeszik. A szomszédból átröpült már gyöngytyúk, a kecske pedig az ól tetejéről kukkantott át. Az utcákon csámborgó kutyákat, macskákat felrakják a facéra, hogy menjen értük a gazdi. Én a madarakat etetem. Több nemzedék rigó nőtt fel a kertemben. ősszel szoktam diógyűjtő túrára menni, azzal etetem őket, meg almával és mazsolával. A cinkék se maradnak éhesek. Kiderült róluk, hogy kegyetlen gyilkosok. Van itt vagy 100 verébféle is. Azoknak hetente veszek 1 kg szotyit. Az aranyág bokrokon dekkolnak és iszonyú lármát csapnak, a szomszédasszony szoktatta ide, a közös kerítésünkre rakta a napraforgó tányérokat. Nem örültem neki, mert zajosak és piszkítanak, remélem jó időben odébb állnak. Itt a határa az én állatszeretetemnek, többre nem vagyok hajlandó. De te igazi állatbarát vagy. Le a kalappal előtted.

Eager 2022.02.18. 18:43:04

@Prédikátor2: Ezért lett - többek között - belőlem biológus. A családban mindenki szerette az állatokat, de közel sem annyira, mint én. Gyermekkoromban volt saját nyulam, csirkéim, amiket egy szomszédos bácsival közösen keltettünk. Ezeket nem volt szabad megenni. Nem szerettem, hogy a malacunknak volt neve, azután dughattam a fejem a párna alá, hogy ne halljam a visítását. Nem vagyok vegán, tisztában vagyok azzal, a táplálkozási lánc nem véletlenül van. De azért nem szeretem a csodás természeti filmeket, mert két dolgot mutatnak az állatokból, ahogy párzanak és ahogy vadásznak. A szívem szakad meg szegény antilopért, vagy akár egy egérért, amit az általam annyira tisztelt és kedvelt baglyok elkapnak. Itt egy hatalmas ellentmondás él bennem. Nagyon tisztelem az életet, mindenkiét, még a szúnyogokét is. Ha lehet, nem oltok ki egyet sem. És soha nem ettem jó ízűen a saját disznónkból, csirkéinkből. De megettem.
Imádtam az utcán lenni, voltam is nagyon sokat, szinte egész nap a suli után vagy a nyári szünetben. Ahol felnőttem, ma flancos városrész, kiskoromban a város faluja volt. És imádtam cserebogarat fogni, pókot "horgászni", vittem haza fácántojásokat kikeltetni. Nem keltek ki. De a cselekedet volt az élvezet, azután szabadon engedtük őket, esetleg a cserebogarat a tyúkok ették meg. Azután lett egy szuperkorcs kutyánk, macskáink mindig voltak, egyszóval állatból nem volt hiány. Soha nem láttam, hogy bárki, még nagyapám sem bántott állatot. Ha ki kellett oltani az életüket, azt gyorsan, precízen csinálták. Én még egy csirkének sem vágtam el a torkát. Tőlem ott öregedhettek volna meg az udvaron. És imádtam a madarakat. De nem csak az állatokat szerettem, a növényeket is. Inkább hagytam tövön őket, mint tettem vázába. A gyerekek is örökölhették, mert egyik karácsony után a halódó kis cserepes fenyőket a fiam nem engedte kidobni, még élnek, nézd van még zöld tüskéjük. Így őriztük, míg teljesen ki nem száradtak. A tájfutást is azért éveztem, mert nem salakon kellett róni a köröket, hanem szebbnél szebb erdőkben, bokrosoknál, vagy éppen réteken. A tornatanárnőm akarta, hogy versenyszerűen fussak, nemet mondtam, de a tájfutást imádtam. Mindegy hogy végeztem, végeztünk.
És mindennek tudni akartam az okát. Szegény Tibor nehezen szokta meg ezt az oldalamat, no meg azt, hogy mindig tudni akartam az igazságot. "Te vagy az igazság bajnoka" mondogatta. És ezért is fáj, amit a gyerekek velem tettek, nem igazságos. Hamis életet éltek mellettünk, mindaddig míg apa meg nem halt. Azután szépen magamra hagytak. Mert az életem nem volt nekik tetsző. Talán, ha akaratlanul is, bántottam őket. Ezt megértettem, és elfogadom, de a hamis, ál-érzelmeket gyűlölöm. Alaposan elkanyarodtam a kezdéstől.
Azt akartam csak még leírni, életünket nem kísérték állandóan állatok. Házi kedvencek tartása a gyerekek növekedésével jött elő. De onnan már folyamatossá vált. Most itt tartok a 2+1-nél.
Sajnos a munkám egy szakaszában egerekkel dolgoztam, beoltani még ment, de megölni őket egyszerűen nem tudtam. Mindig a férfi kollegákat kértem meg. De ez csak 2 évig tartott.
Ami érdekes, nem csak a saját kedvenceim irányában érzem a szeretetet, minden állat fontos a számomra. Azok is, akikhez semmi közöm. Talán ezért lettem állatvédő végül. Sajnos azt is kell látnom, az állatvédelemben is sokan csak a lehetséges üzletet látják, és csak a haszonért csinálják, és sokszor az állatvédőktől kell védeni az állatokat. Sokan pedig mindjárt szervnek képzelik magukat, bíráskodnának maguk mások felett. Pedig semmi felkészültségük, joguk hozzá. Nem is bánom, hogy kikoptam belőle. Ennyit ritkán írok, csak remélem értelmes az egész, és nem untatlak vele. Egy pillanat, aki nem szereti az állatokat, az nem szereti. Ezt tudomásul kell vennünk. Csak ne bántsa őket!!!!!

Eager 2022.02.18. 18:48:31

Kedves Látogató! Ha van véleményed, kérdésed, írd meg nyugodtan. Biztos vagyok benne, barátnőmet is érdekelné. Csak egy egyszerű regisztráció szükséges a hozzászóláshoz!

Eager 2022.02.19. 07:37:52

Mióta feltettem ezt a képet, ha erre járok, csak nézem, nézem és teleszalad a szemem könnyel. Mert ahogyan azt már írtam, ilyenek voltunk életünk nagy részében, noha a külsőnk változott. A kép számomra fantasztikus. benne van minden, szerelem, szeretet, boldogság. A jövő és minden, ami egy fiatal párra várhat. Megpróbálom kinagyíttatni, nem tudom lehetséges-e, és ha leszedem a halotti emlékeimet apa halálának az évfordulóján ezt a képet szeretném kitenni. Ez maradjon meg amíg élek. Volt egyszer egy pár ....
süti beállítások módosítása