Apa és én

About my world

About my world

2020.03.20.

2020. március 20. - Eager

Nagyon hosszú idő után végre volt egy "jó" napunk. Normális ébredés után elintéztem apa oxigén-receptjeit, majd kimentünk a kertbe. Nagyon szeretek kint, már sok mindent tudnék is csinálni, de apa nem akar maradni. Ez egy nagy feladat volt a számára, 3 hét alatt hoztuk tető alá, és most örül, hogy letudta. Ő nem élvezi a kintlétet, nem tud mit kezdeni a kerttel, hiányzik a laptopja, a filmek, a játékai. Ha egyedül jönnék - aminek nincs sok alapja - akkor  apa volna felügyelet nélkül. Így nekem kell lemondanom a kerti élvezeteimről. Valószínű, ha elmúlik ez a mizéria, és még meg is érjük, eladjuk. Sajnos kocsi nélkül megközelíthetetlen.

Az állapota most nem romlott tovább, legalábbis ahogyan én látom. Igaz, végre ráébredt, tényleg szüksége van oxigénre, és használja is. Talán ez dobta meg egy kicsit az állapotát.

Hála az égnek, mostanában már nem veszekszünk.

Érdekes, olvastam egy cikket, a nyugdíjasok (pontosabban az idősek) miért nem veszik komolyan a veszélyhelyzetet, miért nem maradnak otthon:

– 82 éves vagyok, nekem már mindegy.
– Ó, átéltem én a háborút, 56-ot is. Ne mondja nekem senki, hogy maradjak otthon. Minden reggel bevásárolok, és megyek Érdre a kiskertembe. Ott vannak a kutyák is. Azoknak is enniük kell.
– Nincs itt semmi, csak cirkusz. Majd ha lőnek, akkor megijedek.
– Egyedül élek, el kell látnom magam. Nekem nem segít senki.
– A gyerekeket nem fogom ezzel is terhelni.
– Soha nem szorultam másra, most sem fogok.
– Majd ha öreg leszek, otthon maradok. De most ők vannak veszélyben, szóval bevásárolok magunknak is, és a 86 éves szomszéd néninek. (Mint kiderült, 73 éves a kérdezett férfi.)
– Én még egyetlen beteget sem láttam a tévében sem, csak kínait. Maga úgy látja, hogy én az vagyok?!
– Nem vagyok gyerek, hogy felelősségre vonjanak ezért. Lehet, hogy öreg vagyok, de nem gyerek.

Ha nagyon őszinte akarok lenni, én sem félek a vírustól. Nem érdekelnek a következményei, hiszen a legjobb esetben meghalok. Ezt meg már vágyom. Hogy az én értelmetlen, hülye életem, melyik nem is az enyém, minél hamarabb érjen véget! Ha csak magamat nézném, nem is igyekeznék az előírásokat betartani. Tiborra ugyan ez vonatkozik, neki is könnyebb volna, ha letudná a még hátralévőt. Ami vírus ide vagy oda, nagyon nehéz lesz.

Ezért rossz a politika, amivel a nyugdíjasokat otthonmaradásra szeretnék késztetni. Nem védeni kell őket, mert azt nagy ívben lesajnálják. A társadalmi felelősségtudatukra kellene valahogyan hatni. Igazából nem védelemre van szükségünk, hanem elzárásra, mert mi vagyunk a legnagyobb fegyver a vírus "kezében". Általunk tud a legkönnyebben győzni. Ha mi megfertőződünk, a lappangási idő alatt lefertőzünk mindenkit a környezetünkben. És mi kapjuk el a legnagyobb valószínűséggel. Ha ezt egy hozzáértő úgy megfogalmazná, hogy ne legyen bántó, talán több nyugdíjas maradna otthon!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://aboutmyworld.blog.hu/api/trackback/id/tr4515538636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kőrbejáróka 2020.03.20. 17:16:05

Valami jó hír is ,hogy kitudtad csalogatni. Az ember nem lát a mások fejébe ,de legalább megpróbáltad. Nem értelmetlen az életed, megfogod még találni azt amiért nagyon is érdemes. Magam is azt kifogásolom, hogy sok mindent az idősebb korosztályra akarnak tolni. A megszólalásokat külön kifogásolni valónak tartom. A katonaságot nem értem, inkább félelmet keltenek. Nagy kérdésem, hogy ,hogyan került ki a vírus??? Mitől lett világjárvány ??? Kísérleteztek és valaki hibázott?? A másik verziót már nem is merem elgondolni.

Kőrbejáróka 2020.03.22. 07:35:44

Szia
Sajnos a másikra az istenért sem sikerül felmennem. Marad ez a kommunikálás.

Eager 2020.03.23. 10:37:51

@Kőrbejáróka: A macskákban és a kutyákban is van koronavírus, és ha elmutálódik csúnya dolgokat tud csinálni. De nem ezt. Azok nem fertőzik meg az embert.
Azt már régen tudjuk, egy világjárvány a mai világban simán végig tudja pusztítani a földünket. A gyors helyváltoztatás, az emberek felelőtlensége, egy orbán-vezetés segíti a terjedésüket.
A védekezés ellenük nem ismert, csak a terjedésüket lehet leállítani. De amíg brahiból csinálják a mókát pl Angliában, az csak az olaszországi szörnyűséget eredményezheti. Pedig a halálozási aránya ennek a betegségnek nagyon alacsony.
Szegeden készült egy kép, 4 idős hölgy beszélget és napozik a Kárász utca egyik padján. Ez az egyetlen kép elég ahhoz, hogy ócsárolják a nyugdíjasokat, időseket. Másik hasonló képet nem láttam. Bezzeg az én képeimre senki rá sem bojszintott, ami a kihalt várost mutatta be. De ez mindig így van. Már elegem van, nem is olvasom az ilyeneket. Most viszont itt a még nagyobb probléma. Orbán hatalomátvételi indítványa. Érdekes, ma kizárólag a veszélyhelyzet meghosszabbításáról írnak, eddig meg arról volt szó, a kormány önmagában elég, nem kell az országgyűlés a döntések meghozatalához. Majd meglátjuk, mi lesz. 11-kor megint lesz tájékoztató. Orbánnal.

Kőrbejáróka 2020.03.23. 10:58:29

Egyetértek. Nézem majd, hogy mit akar? A kijárási tilalom, még mehet.A teljes teljhatalom megadása .nagyon nagy szívás . Pedig mint szajkózzák, így is ,úgy is megcsinálják. Az lesz az ország szégyene és nagyon nagy baja!
Ha megkérhetlek,,,,,,,,,, írjál légyszi valamit hozzám, hogy jól működik é ???!!!Köszi
süti beállítások módosítása